La Commission de la sécurité professionnelle et de l'assurance contre les accidents du travail (WSIB

 The Workplace Safety and Insurance Board (WSIB) helps people overcome workplace injuries and illnesses and helps business owners make their workplaces safe and healthy. Our people are at the heart of what we do. Bring your enthusiasm and expertise to the WSIB, and we'll help you achieve your personal and professional goals through meaningful work, development opportunities and a culture of compassion, integrity and teamwork.


    We are the WSIB. And we're here to help.

    WSIB offices remain closed due to COVID-19. Our priority is the health and wellness of employees and the people of Ontario. As such, this position may involve working from home for all or part of the duration of this position.

    This is for permanent and temporary (up to 12 months) opportunities.

    Hours of work are 9:15am to 5:15pm

    Recruiting for unilingual and bilingual vacancies in the following office locations: Hamilton, London, Ottawa, Sudbury, Toronto & Windsor

    Should you be successful in this competition, you will be placed in a pool of qualified candidates to be considered for current and future vacancies

    From: $56,085.59

    La Commission de la sécurité professionnelle et de l'assurance contre les accidents du travail (WSIB) aide les gens à se rétablir des lésions et maladies professionnelles et les propriétaires d'entreprise à maintenir des lieux de travail sains et sécuritaires. Notre personnel est au c ur de tout ce que nous faisons. Faites-nous profiter de votre enthousiasme et de votre expertise, et nous vous aiderons à réaliser vos objectifs personnels et professionnels grâce à du travail utile, à des possibilités de perfectionnement et à une culture de compassion, d'intégrité et de travail d'équipe.

    Nous sommes la WSIB. Et nous sommes là pour aider.

    What can I expect to do in this role?

    The WSIB's Channel Solutions branch is a key partner in the organization's strategic transformation initiatives. To help achieve our vision and mandate, we are looking for a detail oriented individual that works well in a team that interacts with internal and external clients as well as someone who works with accuracy and has strong attention to detail. The Heatlh Care Payment Representative will report to the Manager, Channel Solutions.

    Summary of Opportunity
    1. Render health care entitlement decisions according to defined criteria, policies and procedures. Ability to communicate and interact with internal and external business partners regarding payment decisions.
    2. Review and authorize bills for payment in accordance with applicable guidelines, policies, and procedures.
    3. Review and resolve payment related issues, within established timeframes and parameters.
    4. Respond to and action verbal and written customer inquiries.

    NOTE: Locations will be considered in Hamilton, London, Ottawa, Sudbury, Toronto & Windsor

    La Division des solutions multicanaux de la CSPAAT est un partenaire clé dans les initiatives de transformation stratégique. Pour aider à réaliser notre vision et notre mandat, nous sommes à la recherche d'une personne minutieuse qui fonctionne bien dans une équipe qui interagit avec les clients internes et externes, et qui travaille avec précision et souci du détail. Le(la) représentant(e) du paiement rendra compte au chef de service, Solutions multicanaux.

    SOMMAIRE DE L'OFFRE D'EMPLOI
  • Rendre des décisions concernant l'admissibilité aux soins de santé selon des critères, des politiques et des procédures établis.
  • Capacité de communiquer et d'interagir avec les associés internes et externes concernant les décisions de paiement.
  • Examiner et autoriser les factures conformément aux lignes directrices, aux politiques et aux procédures applicables.
  • Examiner et résoudre les questions au sujet des paiements dans les délais établis.
  • Répondre aux demandes verbales et écrites des clients et y donner suite.

  • REMARQUE: Les emplacements seront considérés à Hamilton, London, Ottawa, Sudbury, Toronto et Windsor

    How do I qualify?

    Knowledge, Skills and Abilities:

    Professional Requirements and Qualifications
  • Post-secondary education; experience in a business related program would be considered an asset
  • Excellent customer service skills and experience
  • Strong oral, written and reading communication skills
  • Knowledge and experience using software applications, such as Microsoft Word, Excel and Outlook, as well as, strong keyboarding skills and the ability to input information accurately.
  • Knowledge and experience with medical terminology would be considered an asset

  • QUALIFICATIONS ET EXIGENCES PROFESSIONNELLES
  • Des études postsecondaires ou une certaine formation au niveau collégial ou universitaire dans un programme d'affaires sont un atout.
  • Une année d'expérience en administration de cabinet médical est un atout.
  • Un an d'expérience dans le service à la clientèle.
  • Connaissance des méthodes et des procédés de travail administratif général.
  • Connaissance des systèmes informatiques et capacité d'entrer des données avec précision.
  • Expérience des applications de logiciel, comme Microsoft Word, Excel et Outlook, ainsi que fortes aptitudes de saisie au clavier.
  • Fortes compétences orales et écrites en communication ainsi qu'aptitudes à la lecture afin de traiter les renseignements.
  • Excellentes compétences en matière de service à la clientèle pour faciliter le règlement de problèmes.
  • Capacité de traiter des paiements tout en faisant preuve d'un haut niveau d'exactitude.
  • Connaissance de la terminologie médicale.
  • Bilinguisme anglais/français.
  • Les heures de travail sont de 9 h 15 à 17h 15.

  • Additional Information:

    As a precondition of employment, the WSIB will require a prospective candidate to undergo a criminal records name check prior to or at any time following hire.

    To apply for this position, please submit your application to the WSIB Careers Site - https://www.wsib.ca/en/careers by the closing date noted above.

    We appreciate the interest of all candidates. Due to the volumes of applications we receive, we are only able to contact candidates that are selected to move forward in the recruitment process. The WSIB is an equal opportunity employer.

    The WSIB is an equal opportunity employer and provides accommodation for job applicants in accordance with the Human Rights Code and the Accessibility for Ontarians with Disabilities Act. If you are an individual with a disability and you need accommodation in order to apply for this position, please contact talentacquisitioncentre@wsib.on.ca. If you are invited to participate in the assessment process, please provide your accommodation needs at that time. Please be advised that you may be required to provide medical documentation to the WSIB's Corporate Health Department so that appropriate accommodation can be provided to you throughout the recruitment process.
    Employees of the WSIB have important ethical responsibilities, including the obligation to place the public interest above personal interests. Job applicants are therefore required to disclose any circumstance that could result in a real, potential or perceived conflict of interest. These may include: political activity, directorship or other outside employment and certain personal relationships (e.g. with existing WSIB employees, clients and/or stakeholders). Please contact TAC if you have any questions about conflict of interest obligations and/ or how to make a disclosure.

    Privacy Statement

    Personal information will be collected from your resume, application, cover letter and references under the authority of the Workplace Safety and Insurance Act, 1997 and will be used by the Talent Acquisition Centre and WSIB hiring parties to assess/validate your qualifications and/or determine if you meet the requirements of vacant positions and/or gather information relevant for recruitment purposes. If you have questions or concerns regarding the collection and use of your personal information, contact the WSIB Privacy Office, 200 Front Street West, Toronto, ON, M5V 3J1 or 416-344-5323 or 1-800-387-0750 extension 5323. Be advised that information related to application status will not be provided.

    À titre de condition préalable à l'embauche, la WSIB exigera que la candidate ou le candidat potentiels acceptent de faire l'objet d'une vérification nominale de casier judiciaire avant l'embauche ou en tout temps par la suite.

    Pour postuler cet emploi, veuillez soumettre votre demande avant la date de clôture indiquée ci-dessus. https://www.wsib.ca/en/careers

    Nous apprécions l'intérêt porté par tous les candidats et candidates. En raison du volume de demandes reçues, nous ne pouvons communiquer qu'avec les personnes sélectionnées pour poursuivre le processus de recrutement. La WSIB est un employeur offrant les mêmes chances d'emploi à tous. Les adaptations sont offertes aux termes du Code des droits de la personne de l'Ontario.

    Déclaration sur la protection de la vie privée

    Nous tirerons des renseignements personnels de votre curriculum vitæ, de votre demande d'emploi, de votre lettre de présentation et de vos références en vertu de la Loi de 1997 sur la sécurité professionnelle et l'assurance contre les accidents du travail. Ces renseignements seront utilisés par le Centre d'acquisition de talents et les parties qui embauchent pour la WSIB afin d'évaluer et de valider vos qualifications, de déterminer si vous répondez aux exigences des postes vacants ou de recueillir des renseignements pertinents aux fins du recrutement. Si vous avez des questions ou des préoccupations concernant la collecte et l'utilisation de vos renseignements personnels, veuillez communiquer avec le Bureau de la protection de la vie privée de la WSIB, en écrivant au 200, rue Front Ouest, Toronto (Ontario) M5V 3J1, ou en téléphonant au 416-344-5323 ou, sans frais, au 1-800-387-0750, poste 5323. Nous vous prions de noter que nous ne fournirons pas de renseignements reliés à la situation de votre demande.

Additional Information:

Address:
  • 1 Permanent, Any City, Anywhere in Ontario
  • 1 Temporary, duration up to 12 months, 200 Front St W, Toronto, Toronto Region

Compensation Group:
Excluded

Understanding the job ad - definitions
Schedule:
N/A

Category:
Customer and Client Services

Posted on:
Thursday, September 10, 2020

Note:
  • This posting is for an organization that is not a part of the Ontario Public Service. The information and tips on the Ontario Public Service Careers website may not apply to this posting. Please use the contact information below to contact the organization directly if you have questions.

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